Monday, March 21, 2011

Apa Salahnya??

Telahku usahakan. Tetapku usahakan. Malam tadi jam 9 malam bertolak daripada Kopitiam Bangi menuju ke lokasi tanah. haaaa...aku lupa nak maklumkan. Aku dah menceburkan diri dalam bidang hartanah. Pendapatan sampingan yang ibarat jual angin keluar asap.

Tidak sekadar omongan kosong tapi usaha aku jalankan demi mendapat kepuasan dan pengalaman. Tidak salah daripada segi usaha tp salahnya kerna tiada lesen menjalankannya. ahhhh... persetankan itu semua yg penting aku berjuang utk kejayaan. Dangkal sungguh akalmu..

Kembali cerita tadi, jam 9.20pm sampai di lokasi. Menunggu middleman sampai ke lokasi. Sesat katanya. Walaupun hujan renyai dimalam dingin tetapku bulatkan usaha mengisi ruang bosan sambil bercerita dengan kawan bernama Ridzuan. Rakan kenalan dalam bidang ini.

Menunggu dalam kereta membuatkan perasaanku buntu adakah dipermainkan dengan Si Labu ni. Haaa....datang juga akhirnya. Pergi menuju ke lokasi menunjukkan kedudukan tanah yang hendak dijual. Lokasi tanah mmg strategik cuma menunggu kepastian daripada pembeli samada berminat dengan urusan jualbeli.

Perbincangan singkat, kami berlalu pergi. Pulang kembali ke Bangi Kopitiam, pekena kopi + roti stim pandan + telur omega separuh masak.

Apa yang aku ada hanyalah usaha. Sejauh mana ia akan terbukti kita tunggu dan lihat dalam sikit hari lagi.

No comments:

Post a Comment