Monday, March 21, 2011

Usaha yang sekelumit untuk me

Salam Keceriaan Tahun 2011,

Bila aku fikirkan semula apa yang mampu aku kecapi sepanjang usia hidup ni. Rupanya masih terlalu sedikit untuk aku titipkan disini. Tetapi usaha aku ke arah mencapai kejayaan tidak pernah luntur walaupun kadang-kadang sifat kemalasan sentiasa membataskan aku dalam setiap usaha. Istiqamahku masih mampu digugat.

Sejenak bermain di sudut benak aku.. kenapa masih tidak dapat aku capai apa yang aku idamkan. Terjawab sendiri daripada minda aku "sesungguhnya usahamu belum mencukupi dengan setiap keinginanmu". Mungkin itu ada kebenarannya.

Jadi, usaha xpernah kenal erti mengalah. Teruskan nekad dan tingkatkan lagi usaha. Pastikan ia menjadi kenyataan. Tahun 2011 aku jadikan cabaran sebagai pengukur pencapaian dengan usaha aku lakukan ini.

No comments:

Post a Comment